Even iets heel anders.
Ik kijk graag tv en dat zullen velen van u vermoedelijk delen.
Maar in mijn optiek wordt het tv kijken van tegenwoordig beheerst door eindeloze herhalingen en reclame hersenspoeling.
Programma’s op de Nederlandse tv zijn voor mij verzand in onzinnigheden en goedkope prietpraat.
Flauwekul programma’s en onzinnige geestdodende troep op de commerciëlen, als bijvoorbeeld Big Brother of programma’s over een stel getatoeëerde temeiers en een zootje macho binkies dat elkaar tussen de lakens moet zien te krijgen, hoe zielig is dat.
Zo goedkoop mogelijke onderbroekenlol.
Echt goede actuele informatie programma’s zijn ook met een lampje te zoeken, de enigen die ik nog uitzonderlijk bekijk wanneer het me uitkomt zijn Nieuwsuur en Buitenhof.
Nieuwsuur en Buitenhof hebben voor mij een aantal journalisten waarbij me de broek afzakt maar de onderwerpen gaan doorgaans nog wel ergens over.
Vroeger was er naast NPO politiek ook nog NPO nieuws. De nieuwszender is inmiddels opgedoekt en NPO politiek dat ook nieuws zou brengen doet dat niet en grossiert veelal in herhalingen.
Voor de rest vind ik de zogenaamde media als Op1, Humberto en dergelijke zwak en politiek getuurd en horen de leiders alleen het liefst hun eigen gezwam.
Dat is trouwens ook het geval bij bijvoorbeeld CNN.
Maar goed, ieder z’n meug.
Ik kijk daarom nogal eens naar programma’s op Discovery of History Chanel, ID of Paramount Network.
Ik volg graag series als CSI of Wheeler Dealers, Homestead Rescue en The Repairshop en Kindig Customs.
Smaken verschillen natuurlijk maar dat zijn voor mij enkele van de weinige programma’s die enige ontspanning geven voor mij.
Helaas draait het voortdurend om herhalingen die tot in den treure worden gerecycled en… onderbroken elke 20 minuten door de meest afgrijselijke hersenspoelingen, de reclames.
Er zijn er een aantal die er voor mij uitsprengen met het hoogste opstaand nekhaar en irritatie gehalte.
Met stip op 1 Trivago
Een onbenullige sukkel in Swiebertje kleren staat leugens op te dissen dat het gedrukt staat.
Als ik die vent alleen al zie krijg ik spontaan jeuk. Verschrikkelijk.
Lees meningen van mensen over Trivago:
Hier
hier
hier
Op 2 Carglass.
Het rondje debielen kan bijna niet erger. Daarnaast is Carglass een bedrijf met weinig expertise en idioot hoge facturen.
Een sterretje repareren kost bij de meeste bedrijven die ik ken rond de € 35,00 á €40,00.
Bij Carglass kost dat € 112,05 met de zogenaamde speciale hars.
In mijn ogen is het een UV epoxy, overal te koop.
De hoge facturen en het afzetten van assurantiebedrijven resulteren in enorme werkplaatsen vol ondeskundig personeel.
Dachten ze nu echt dat je zelf niet op de hoogte bent of je auto camera’s heeft? Doe me een lol.
Lees meningen van mensen over Carglass:
Hier
hier
hier
Op 3 wat dacht je van die schreeuwers van Wijkopenautos?
Oplichtersbende pur sang.
Timmert gestaag aan de weg met irritante boodschap en onware beloften, kijk uit voor je er intrapt!
Lees meningen van mensen over Wijkopenautos:
Hier
hier
hier
Nog zo’n geweldenaar: ODIDO
Een fusie van T-Mobile en Vodafone.
Lang lid geweest bij T-Mobile en als een kind zo blij dat ik er weg was.
Ooit in den beginne was ik lid van BEN en dat beviel prima, geer rare zaken en heel consistent.
Werd overgenomen door T-Mobile en vanaf dat moment veranderde het een en ander.
T-Mobile was in het begin best klantgericht en je kreeg zelfs ballonnen (wel met reclame natuurlijk) op je verjaardag.
T-Mobile werd weer overgenomen en toen begon de ellende.
Er werd steeds meer aan belminuten en SMS afgesnoept terwijl de factuur steeds met enkele euro’s omhoog ging.
Dus, je kon steeds minder bellen voor een hoger bedrag.
Dat is in mijn ogen pure oplichting.
Lees meningen van mensen over ODIDO:
Hier
hier
hier
Toen ik eenmaal toch bezig was met kijken naar ervaringen van mensen met berdrijven die mijn tv avond saboteren
heb ik er nog een paar uitgelicht.
Corendon, nog zo’n club die niet helemaal waarmaakt wat het beloofd.
Lees meningen van mensen over Corendon:
Hier
hier
hier
hier
hier
Of Hellofresh dat nogal met zichzelf wegloopt maar is iedereen het daarmee eens?
Lees meningen van mensen over Hellofresh:
Hier
hier
hier
Ook de reclameman van Bergman Clinics beloofd een hoop lood om oud ijzer.
Lees meningen van mensen over Bergman Clinics:
Hier
hier
hier
hier
Nog een bedrijf waarvan de reclame me compleet in het verkeerde keelgat schiet: Verisure!
Veel problemen van het niet van een abonnement af kunnen komen of het niet functioneren naar behoren.
Lees meningen van mensen over Verisure:
Hier
hier
hier
hier
hier
Bij Specsavers roept een mevrouw op tv dat ze haar ogen altijd gebruikt (wie niet dan?) maar als ik de recensies over Specsavers lees had ze beter ergens anders een bril aangeschaft.
Lees meningen van mensen over Specsavers en gebruik je ogen.
Hier
hier
hier
Ook die slome van de ALDI commercials doet mij steigeren alleen al om de boodschap die ze je proberen aan te smeren.
In veel gevallen is ALDI zelfs duurder dan Appie.
Het lijkt namelijk de duurste supermarkt te zijn.
Lees meningen van mensen over ALDI:
Hier
hier
hier
hier
Oh ja, Sunweb, die reclame met die vrouw waarvan het lijkt alsof ze geen gebit in heeft, ze slist op een verschrikkelijke manier voor mij.
Lees meningen van mensen over Sunweb:
Hier
hier
hier
Dit was een slordige greep uit bedrijven die je de constante dag proberen te hersenspoelen gezien de frequentie en waarvan bij mij mijn haren overeind gaan staan.
Ik weiger dan ook pertinent aan deze aasgieren ook maar 1 cent uit te geven.
Mijn ergernis hoeft zeker niet de uwe te zijn maar misschien is het wel interessant even te lezen wat andere mensen zeggen.
Het zou daarom mooi zijn als er tv’s met ingebouwde leugendetectors op de markt zouden komen zodat we niet in soortelijk gezever trappen, dus Philips, LG en Panasonic doe je best!