Rekeningrijden zal waarschijnlijk lijden tot enorme investeringen en de vraag is wie dat zal betalen.
De automobilist naar alle waarschijnlijkheid. Of het de file zal tegengaan is twijfelachtig.
Het zou overigens dan ook wel zo eerlijk zijn als dan de wegenbelasting verdwijnt incluis de provinciale opcenten die ieder jaar weer worden verhoogd.
Nee, het lijkt er op dat Rijkswaterstaat een potje maakt van de Matrixborden. Als je op een bepaald uur van bijvoorbeeld Tilburg naar Eindhoven rijdt, staan deze borden weer op 70km/h en zelfs 50 km/h.
Je staat dus weer in een file! Maar meestal zonder enige aanwijsbare oorzaak achteraf!
Mij lijkt het dat deze files doelbewust worden gecreëerd door Rijkswaterstaat en vraag me niet waarom. Regulerende werking? Als je je een tijd hebt zitten verbijten van ergernis kom je tot de conclusie dat er voor je feitelijk niets aan de hand was, geen ongeval en ook geen werkzaamheden! Helemaal niets!
Om gek van te worden!
Op televisie vallen de politici over elkaar heen in de file discussie en een CDA er wist te vertellen dat de oorzaak van de files het slechte onderhoud van de wegen zou zijn.
Schrijver dezes betaald bijna € 200,00 per kwartaal aan wegenbelasting, en heeft het gevoel dat er zo meerdere zijn.
Als je de wegenbelasting die jaarlijks door het gehele Nederlandse wagenpark wordt opgehoest samen zou tellen kom je tot een astronomisch bedrag. Als dan het onderhoud van de wegen slecht te noemen zou zijn vraag ik mij af waar de centen dan wel naartoe gaan.
Ik denk dat we de reden van veel asfalt ellende in een andere hoek te moeten zoeken en wel bij het transport!
Vrachtwagens die te pas en te onpas met één kilometer verschil hun voorganger willen passeren!
Ik begrijp dat tijd geld is en dat deze jongens haast hebben. Maar als er op een snelweg waar 130 km/h gereden mag worden een vrachtwagenchauffeur zijn combinatie abrupt naar links gooit om met 91 km/h een andere in te halen, kan een kleuter bedenken wat het gevolg is.
Juist, het achterop komende verkeer dat met 130 km/h komt aangeknalt moet als een haas in de ankers!
Gevolg? Je raadt het al, FILE!
De vraag stelt zich dus of er niet wat nadrukkelijker naar het zware en vooral trage verkeer dient te worden gekeken.
Zou het geen oplossing zijn om, net als bijvoorbeeld Oostenrijk, het transport een ¨kruipspoor¨ te geven?
Dit in combinatie van een inhaalverbod zou een gouden oplossing kunnen zijn.
Hoe een en ander zou moeten worden ingericht in verband met op- en afritten zou bekeken moeten worden maar dat het vrachtverkeer anders zal moeten gaan rijden is mogelijk de kern van een oplossing voor het file probleem.